Næringsdialog med Kristiansand kommune

Sørlandsparken er et viktig område for Kristiansand kommune når det gjelder både næringsutvikling, etablering av nye virksomheter og flere tusen viktige arbeidsplasser. Derfor deltar Sørlandsparken Næringsforening på flere arenaer for næringslivet.

Nylig deltok SPN på en næringsdialog med næringsavdelingen i Kristiansand kommune. Dette er en viktig møteplass både for samhandling innenfor lokalt næringsliv og for å øke forståelsen for de muligheter og utfordringer næringslivet i Kristiansand står over for, forteller Erik Rostoft, daglig leder i SPN.

På møte i regi av næringssjef Bernt Jørgen Stray i Kristiansand kommune, deltok bl.a.GEC Node, NIKR, Kvadraturforeningen, Drive Agder, Agder fylkeskommune og NHO Agder. Disse dialogmøtene vil bli avholdt 3-4 ganger årlig. Det er Kristiansand kommune som legger føringer for mange av våre rammebetingelser og er derfor en viktig samtalepartner, sier Rostoft.

 

På desember møtet ble næringsaktørene orienter om kommunens kommende økonomiplan. Det foregår også en kamp om både nasjonale og internasjonale talenter til Agderregionen. Kommunen er involvert i flere prosjekter for å sikre fremtidig kompetanse. Runden blant de tilstedeværende viser at Agder er mangfoldige innenfor lokalt, nasjonalt og internasjonalt næringsliv. For SPN sin del bidrar vi bl.a. med den nettbaserte base for stilling ledig i Sørlandsparken. Den er godt besøkt og viser til enhver tid 25-40 ledige stillinger i parken, avslutter Erik Rostoft i SPN.