Nytt kompetansekurs innen salg og service for ansatte i Sørlandsparken igang

Våren 2018 avholdt Konsulentas As kompetanse pluss kurs innen for salg- og service for medlemsbedrifter i Sørlandsparken. Bedre service i butikker og hos tjenesteytende bedrifter er et hovedfokus for Sørlandsparken, forteller Erik Rostoft i Sørlandsparken Næringsforening.

I konkurranse med netthandel må kunder føle at servicen er bedre ved personlig kundebehandling i butikk, fortsetter Rostoft.

Kursene avholder med støtte fra Kompetanse Norge og er kostnadsfrie for medlemsbedrifter i Sørlandsparken.

Årets klasse kommer fra forskjellige bransjer som; møbler, kjøkkeninnredning og optik, sier Marianne Dahl i Konsulentas, som er kursansvarlig for salg- og servicekursene. Jeg merker at kursdeltakerne har en øket bevissthet om viktigheten av god kundeservice, fortsetter Dahl. Mange av kurselevene vil fortsette sin opplæring ved å ta fagbrev innenfor butikkfagene, sier Marianne Dahl.